Háčkovaná sovička - postup

11. května 2014 v 13:16 | Lucie N. |  Hračky
Taky máte jako já rádi sovičky a umíte háčkovat? No, řekněme, že háčkovat sice umím, ale přeborník nejsem, i přes to jsem pro vás připravila návod na jednu takovou barevnou pidi sovičku, která může sloužit i jako jehelníček (mamušky nápad).
A jestli si říkáte, že nemáte čas - vykašle te se na čas a dělejte to, co vás baví, ne to, co musíte. Viz písnička :-).

A takhle mi "pomáhal" Ferda vypít moje kakao, normálka.

Návod je trochu převzatý z těchto stránek - podle tohoto návodu jsem totiž pracovala a teď vám ho vlastně v vlastními obrázky tak trochu přeložím.

CČ :-)

1. řada: Začneme 4ŘO spojenými do kroužku. Potom 3ŘO (místo prvního DS) a dále 13DS do kroužku.

2. řada: Změníme barvu (pokud chceme), uháčkujeme 3ŘO (místo prvního DS) a potom k třem ŘO ještě jeden DS, následně háčkujeme mezi každý DS předchozí řady 2DS. (nepícháme do ok, ale mezi sloupky)

3. řada: Opět změna barvy, 3ŘO, k nim 2DS a následně vždy mezi jakoby 4DS vháčkujeme 3DS (nepícháme do ok, ale opět mezi sloupky)

4. řada: Změna barvy. 3ŘO, (ted už pícháme to oček), do následujícího oka 2DS, do dalšího 1DS, do dalšího 1DS, a potom opět 2DS.

2DS, 1DS, 1DS, 2DS, 1DS, 1DS, 2DS,...

5. řada: To už je vlastně ta hlavička. Háčkujeme stejně jako předhozí řadu, ale začneme 1ŘO! Kousek tak uháčkujeme, podle toho, jak chceme mít hlavičku velkou a ukončíme 1PDS a 1PO. Práci otočíme, háčkujeme 2ŘO, do polodlouhého sloupku z min. řadu háčkujeme 2DS, do dalšího 1PDS a potom krátké sloupky až skoro na konec hlavičky, kde do 3. oka před koncem uděláme 1PDS, do dalšího 2DS a do posledního PO.

Zde můžete vidět, jak mám na obou částech jinak velké hlavičky - to vůbec nevadí :-))
Tento základ tělíčka uháčkujeme 2x.

Teď se vrhneme na očička a zobák.

Uháčkujeme 3ŘO, do prvního vháčkujeme 15PDS (na obrázku je 11, tohle dělejte podle toho, jakou máte přízi a kolik se jich tam vejde), spojte PO. Potom jsem očička dokola obháčkovala pevnými oky a přišila k hlavičce - tady už začíná improvizace, protože šít neumím, dokonce i taková prkotina jako je přišití očička, je pro mě obtížnost level 2245 :-D.

Přišijeme korálky jako zorničky (já použila nylonovou nit - říká se tomu tak ne?) a vykouzlíme zobáček (opět taková improvizace, která se mi kupodivu povedla)

Obě části jsem sháčkovala pikotkami (3KS, 3ŘO, PO,...), kdyby někdo nevěděl, tak video napoví.

Začala jsem spojovat u hlavičky, když mi zůstala už jen cca 3cm dírka, vyplnila jsem sovičku takovým tím vláknem, co je v polštářích :-D (přijde mi to jako umlá vata). Potom jsem dospojovala a olalaaaa - hotovo :-) Vy šikovnější ji budete mít jiště 1000x krásnější a ne tak křivou :-D.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Elle Elle | Web | 21. května 2014 v 13:25 | Reagovat

tá sovička je krásna.. :) a máš patkaňa? <3 :)

2 Lucie N. Lucie N. | Web | 23. května 2014 v 20:28 | Reagovat

[1]: Děkujii :-) Ano,  
Ferdu :)

3 hlahák hlahák | 23. listopadu 2014 v 18:54 | Reagovat

Jste blbý :-D

4 MaikelU MaikelU | E-mail | 16. ledna 2017 v 20:47 | Reagovat

I found this page on 16th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it is not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Just search for:  pandatsor's tools